15. júla 2013

Citronový cheesecake z mascarpone


V Lidli bol pred časom Taliansky týždeň. Tak som si kupila 3 mascarpone a nejak som sa nevedela dostať k Tiramisu. Tak som na Donna Hay našla som tento zaujímavý recept. Ja som nikdy nerobila cheesecake z mascarpone ale myslim, si že by mohol zaujať každého, kto sa bojí robiť cheesecake klasicky vo vodnom kúpeli. Chutí naozaj ako klasický cheesecake, ktorý robím vo vodnom kúpeli akurát tento je viac sýty. 
V pôvodnom recepte je uvedená forma 20cm a tiež iba 500g mascarpone. Ale keď som dala cesto do 20cm formy tak som pochopila, že je to moc malé a zostane mi veľa cesta naviac. Tak som použila väčšiu formu(20x30cm). Tiež som dala namiesto 2 mascarpone dala 3. Ale Vám odporúčam namiesto jedného mascarpone dať kľudne jeden hladký tvaroh. Aspoň cheesecake viac odľahčíte a viac toho spapkáte :).  


Ingrediencie:
150g hladkej múky
1/2 čajovej lyžičky prášku do pečiva
55g krupicového cukru
1 polievková lyžica postrúhanej citrónovej kôry
80g studeného masla
2 žĺtky

Mascarpone časť:
500g mascarpone
250g jemného tvarohu
50g krupicového cukru
1 vajce
2 lyžice hladkej múky
1,5 lyžice citrónovej kôry
1 lyžička vanilkového extraktu

20x30cm forma/pekáč
160°C


Postup:

Trúbu predohrejeme na 160°C. Plech 20x30 vytrieme maslom. Múku, cukor, kôru a studené maslo dáme do robota a zmixujeme. Pridáme žĺtka a zmixujeme. Povtláčame do formy popicháme vidličkou. Na cesto dáme papier na pečenie a zaťažíme fazuľkou. Dáme piecť na zhruba 20-25minút. Po upečení necháme vychladnúť. 
Mascarpone, tvaroh, kôru, cukor, vajce, múku a vanilku zmixujeme a natrieme na cesto (ešte predtým si to ale ochutnajte samozrejme pred vajcom a podla potreby dodajte kôru alebo vanilku) a dáme piecť na 30-35 minút. Ešte biely a nafúknutý necháme vo vypnutej trúbe dojsť. Pekne Vám chytí zlatú farbu.
A toľkoto Vám zostane keď si ho neustrážite :)


Dobrú chuť
K :)

Zdroj: Donna Hay

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára