15. februára 2014

Čokoládovo Amarettová torta


Ja sa priznám: ja nie som moc na romatnické veci na Valentína. Ale tato tortička je veľmi romatnická presne podľa mňa :). Čokoláda, šľahačka, Amareto..... sexi, že? :)

Ingrediencie:

olej alebo maslo na vymazanie formy
75g amaretto keksíkov (, alebo Esíčka)
25g mandí
450g tmavej čokolády (ja som dala 53% asi 380g a zbytok som dala 80%)
80ml Amaretta
75g med
475ml šľahačky (ja som použila šľahačku kunín 40%)
kakao na poprašenie

23cm forma na korpus/ srdiečko :)

Postup:

Mandle a keksíky dame do robota a rozfašírujeme ich na jemo. Tortovú formu (srdiečko, alebo vo veľkosti 23cm) vymažeme, na spodok dame papier na pečenie, ktorý tiež vytrieme. Keksíky spolu s mandlami lyžicou rozprestrieme na spodok tortovej formy. Čokoládu spolu s medom a Amarettom roztopíme v horúcom kúpeli. Necháme vychladnúť a zatial si vyšľaháme šľahačku. Do vychladnutej čokolády opatrne zamiešame šľahačku. Najskôr sa nám hmota zredne, ale postupne keď budete pridávať šľahačku uvidíte tú správnu pevnú kozistenciu. Len naozaj opatrne zamiešavajte. Čokoládu premiestnime do tortovej formy na mandlový spodok. Vrch zarovnáme a dame chladiť. Ja som to nechala v chladničke cez noc. Druhý deň, alebo po vychladnutí rozoberieme tortu, tak aby sme ju mohli preklopiť keksovým základom smerom hore. Posypeme kakaom a podávame...... Veľmi ľahučké. Môžte k tomu vyšľahať šľahačku spolu s troškou Amaretta. Mňamka...

Dobrú chuť
K :)     






Inšpirácia: Chocolate bible, Christine McFadden and Christine France

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára