25. apríla 2014

Ryžový pudinček s kardamónom a ružovou vodou


Ryžový pudinček mi robila mám hrozne rada a v kombinácii s kardamónovou šľahačkou. No mňam. Kardamón milujem, preto mám vždy problém, aby som túto šľahačku nezjedla skôr ako mi šľahačka vychladne. V mojom pudingu je vždy dosť cítiť kardamón, na dávku pre 2 dávam 8-10 toboliek čo je vlastne dávka na 4 porcie. Kľudne dajte iba polovicu.  

Ingrediencie (na 2 porcie):
150ml šľahačky
8-10 toboliek kardamónu (kľudne dajte iba polovičku) 
40g krupicového cukru (ja dávam hnedý cukor, dodá ryži karamelovejšiu chuť)
100g ryže na puding, alebo rizoto
jahodový džem (kľudne si dajte aj iný, ale ja musím mať ryžový puding s troškou jahodového džemu :) )
ružová voda (podľa chuti, ale nemusí byť ak ju doma nemáte)


Postup:

Do malého kastrólu dáme smotanu s cukrom a kardamónom, na miernom ohni miešame kým sa cukor nerozpustí. Zvýšime teplotu, keď nám začne šľahačka bublať vypneme sporák a šľahačku odstavíme tak na hodinku. Tu vzniká môj problém (hodinu sa u mňa neudrží skôr ju zjem, tak som čas musela znížiť "na hneď ako mi ryža vychladne"). Aby ste sa vyhli maškrteniu, neochutnávať!!!!  Raz ochutnáte a už sa neviete zastaviť, teda ja :).
200ml vody spolu s ryžou dáme variť podľa návodu na obale. Ja ju varím ako rizoto len ju trošku viac rozvarím, aby bola jemnejšia. Keď sa voda odparí ochutnám ryžu a pokiaľ nie je ešte uvarená podľa mňa dolejem vodu. Odstavím a nechám vychladnúť na tanieri. 
Krém prelejeme cez sitko, aby sme sa zbavili kože a kardamónu. Do vychladnutej ryže vmiešame krém spolu s ružovou vodou a na vrch dáme lyžicu džemu. 
Ak ju nepodávame hneď necháme si trochu krému bokom a dáme do chladničky. Pred podávaním zamiešame krém do ryže a naložíme ju do pohárikov. Na vrch dáme džemík.          
Dobrú chuť
K :)



Inšpirácia: Gordon Ramsay

1 komentár:

  1. Ja si ho robím veľmi často. Kardamóm je moje obľúbené korenie :)

    OdpovedaťOdstrániť