4. novembra 2014

Odtučnený Brownie (Low-fat Brownie)

 

Veľmi chutný čokoládový koláčik, plný banánu a kakaa. Cukor si radšej dajte podľa svojej vlastnej chute. Cestíčko preto radšej ochutnať ešte pred pridaním vajíčok a podľa chuti si pridajte cukor, alebo med. Pozor, cestíčko je neskutočne dobré, a prudko žravé. Hneď som zblajzla asi 2 lyžice a to som sa veeeeľmi krotila.
Odtučnené, diétne, fit sladké,.... to naozaj nie je pre mňa. Ani tento Brownie pre mňa nezapadá do mňamkovej kategórie a preto je pre mňa neefektívny. Keby išlo o klasický Brownie na tanier by som si dala 2 kúsky a tam by to skončilo. Tento Brownie som si skepticky odkrojila jeden kúsok.... druhy.... tretí.... zastavila som sa na konci druhého riadku.... Ako hovorím neefektívny, ale dobrý :). 

Ingrediencie:
70g kakaového prášku
15g vanilkového cukru
75ml odtučneného mlieka
3 veľké banány (rozmixovať)
2 lyžice medu
1 lyžica hnedého cukru
5 bielkov
75g self-raising múky
75g ovsených vločiek

18x 27cm forma/ pekáč
180°C


Postup:

Trúbu zapneme na 180°C a plech vystelieme papierom na pečenie. Kakao spolu s vanilkovým cukrom, medom a mliekom dáme do misky a zamiešame. Banány rozfašírujeme na kašu ponorným mixérom a pridáme ku kakaovej zmesi. V pohári si vidličkou zašľaháme/zamiešame bielka a nalejeme do banánovo- čokoládovej zmesi a ručným mixérom dobre zašľaháme. Pridáme vločky a preosiatu múku a znovu zašľaháme, aby sa všetko dobre spojilo. Cesto nalejeme na pripravený plech. Pečieme 40-45 minút.


Inšpirácia: Chocolate bible

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára