24. decembra 2014

Vaječný likér


Máme tu ďalšie Vianoce, radosť, láska a rodina. Hmmmmm to znie krásne, ale realita je asi takáto: ledva vymyslíme a kúpime darčeky, už nám rozvoniava kuchyňa od rôznych cukroviniek (, ktoré treba strážiť, aby niečo zostalo na 24.12.) a zrazu je tu štedý den. Karpík si dáva mliekové SPA a ja makám, aby som stihla upratať posledný organizovaný chaos.... . Rýchlo kapríka do županu z prézlí a šup na stôl. Večer príde Ježiško rozbalíme darčeky, ja vyložím nohy a som šťastná, naozaj úprimne zbožňujem Vianoce. A teraz máme pred sebou rok, aby sme sa pripravili na ďalší milovaný Vianočný maratón. Šťastné a veselé. Nech sú aj vaše Vianoce plné lásky a šťastia.

Toto je ďalšia neodmysliteľná súčasť Vianoc, ďalšia naša "stálica". A rozhodne ďalší blbuvzdorný recept, ktorý zvládne každý. Môžete použiť buď hnedý Rum, alebo biely. Rozdiel je len v tom, že hnedý je výraznejší. Čiže ak nemáte radi chuť klasického hnedého Rumu použite bieli :).  
Ak by vám nejakou náhodou zostalo trochu likéru môžete si urobiť Koláč z Vaječného likéru, recept nájdete tu.

Ingrediencie:
4 vajíčka
1 Salko
1 Kondenzované mlieko (ja dávam tak tretinu)
Rum podľa chuti (ja robí jednu fľašku z bieleho a jednu z klasického hnedého rumu)


Postup:

Nad parou vyšľaháme všetky vajíčka na pevnú penu. Odstavíme a misku s vajíčkami dáme na bok. Do vajíčok najskôr zašľaháme Salko a potom po častiach prišľahávame kondenzované mlieko. Ochutnávajte a prilievajte ho podľa chuti. Ja dávam zhruba 1/3. Nakoniec zašľaháme Rum, tiež podľa chuti :).
Podávajte s tyčinkou škorice. Efektné to bude, keď likér posypete škoricou a kardamómom

Dobrú chuť
K :)   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára