29. januára 2015

Jablkový koláč s mandľovou mrveničkou



Tento jablkový koláč je presne taký skvelý, aký si myslíte, že asi bude. Mäkučké cestíčko ako perinka, v ktorom sa schovávajú na malé kúsky nakrájané jabĺčka. A to celé je prikryté chrumkavou posýpkou. Presne takéto voňavé jednoduché ovocné koláče mám veľmi rada. Pripomínajú mi dectvo a koláče ktoré robila moja mamina keď som bola mala. 
Cesto sa mi najskôr zdalo pomerne ťažké a hrozne lepivé, pridala som doň kyslú smotanu lebo mi došlo mlieko :). Ale vôbec to neľutujem. A urobte to tiež tak, po upečení kyslú smotanu v ceste vážne oceníte. Je to ďaleko lepšie ako iba s mliekom. 
Cesto sa trošku lepí, ale netrápte sa s tým. Každú vrstvu jabĺčok kľudne zatlačte rukou z hora, aby sa samotné cesto ešte roztiahlo- je to ďaleko jednoduchší systém :).  
A takto nejak vyzerali moje raňajky. Jablkový koláčik a Guavový džúsik :).


Ingrediencie:
170g masla
100g krupicového cukru
3 veľké vajíčka
2 lyžice mlieka
4 lyžice kyslej smotany (, alebo jogurtu)
225g self-raising múky (hladká múka s práškom do pečiva)
1,5 lyžičky škorice
1 lyžička muškátového oriešku
2 väčšie kyslé jabĺčka
kôra polky citrónu

Posýpka:
80g hladkej múky
50g masla
50g hnedého cukru
50g plátkov mandlí

24cm tortová forma
190°C


Postup:

Trúbu zapneme na 185°C, spodok formy vystelieme papierom na pečenie. 
Maslo vyšľaháme s cukrom do bielej peny. Po jednom k ním prišľaháme vajíčka a nakoniec prišľaháme mlieko, kyslú smotanu a kôru z polky citrónu. Múku zmiešame so škoricou, muškátovým orieškom a lyžicou zamiešame do maslovej hmoty.
Jabĺčka ošúpeme a nakrájame na osminky. Každý mesiačik ešte kolmo niekoľkokrát prerežeme.
Polovicu cesta dáme na spodok formy. Na cesto poukladáme polovicu jabĺčok a na to dáme zbytok cesta. Na cesto poukladáme zbytok jabĺčka. Vrch posypeme posýpkou.
Posýpka: do misky si nasypeme múku a naň pokrájame maslo. Maslo rukami zapracujeme (trením medzi prstami) do múky a vyrobíme mrveničkou. Nakoniec na ňu nasypeme cukor a plátky mandlí a zapracujeme.
Koláč pečieme hodinku a štvrť v predohriatej trúbe zakrytý alobalom. Keď je koláčik upečený odokryjeme ho a pečieme ešte tak 20 minút, aby nám chytil peknú farbu.

Dobrú chuť
K :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára