22. júna 2015

Jahodovo rebarborový koláč s ružovou vodou



Máme tu ďalší skvelý letný koláčik. Je doslova prepchatý voňavými jahôdkami a doplnený o rebarboru. Doma som mala 2 stonky rebarbory, ktoré už vážne potrebovali minúť (a ja som chcela už voľačo upiecť). Tak nejak vznikol nápad na jahodovo- trošku rebarborový koláčik. No a ružová voda to je podľa mňa "a must" pre rebarboru. Podľa mňa dodáva rebarbore na výraznosti. Skrátka ja bez ružovej vody rebarboru nepečiem.... Zbožňujem tú kombináciu. 

Ingrediencie:
300g hladkej múky
štipka soli
175g masla
3-4 lyžice studenej vody 

600g jahôd
200g očistenej rebarbory (u mňa to boli 2 stonky)
100g hnedého cukru
2 lyžica ružovej vody (podľa chuti)
45g hladkej múky
15g masla

20cm forma na koláč
200°C


Postup:

Múku, soľ a studené maslo dáme do kuchynského robota a vyrobíme mrveničku. Pridáme 3 lyžice vody a spracujeme (podľa potreby ešte pridáme vodu). Rukami vypracujeme rýchlo cesto na guličku a odoberieme z neho zhruba 1/3. Obe cestá dáme zatiaľ do chladničky. 
Rebarboru nakrájame na 1cm kúsky, dáme do zapekacej misky, zasypeme cukrom a polejeme ružovou vodou. Rebarboru dáme do trúby pod gril (u mňa stupeň 3) a grilujeme zhruba 10 minút kým sa cukor rozpustí a rebarbora trošku nezmäkne (pôjde ešte s jahodami do trúby tak z nej nerobte úplné blatíčko). Zapekaciu misku necháme vychladnúť spolu s rebarborou. Zatiaľ si umyjeme a prepolíme jahody. K jahodám pridáme rebarboru aj so všetkou šťavou a zamiešame aby sa jahody obalili v roztopenom cukre. K ovociu prisypeme 45g hladkej múky a zamiešame. 
Trúbu zapneme na 200°C. Na doštičke obalenej fóliou si vyvaľkáme (valček obaľte tiež fóliou) vyvaľkáme väčšie z dvoch ciest a prenesieme do koláčovej formy. Cesto k forme poriadne popritláčame. Z druhého cesta vyrobíme pásiky (ak chceme robiť mriežku). Hotové cesto rozvaľkáme a dáme do formy na koláč a popicháme vidličkou. Cesto prikryjeme papierom na pečenie na ktorý nasypeme fazuľu, alebo ryžu a pečieme naslepo 10 minút. Po upečení formu vytiahneme z trúby, odokryjeme a necháme vychladnúť.
Do koláčovej formy dáme ovocie a všetku tu úžasnú šťavu a na vrch pokrájajte maslo na malé kúsky (neexistuje dobrý alebo zlý spôsob ako tam to maslo dáte). Z pásikov vyrobíme na koláči mriežku. Ak nechcete mriežku nerobte pásiky, ale do cesta trebárs povykrajujte srdiečka a tie poukladajte na ovocie. Vrchné cesto potrite buď mliekom, alebo rozšľahaným vajíčkom a dajte do trúby piecť tak na 30 minút. Po dopečení nechajte chvíľku postáť aby koláčik trošku vychladol a šťava zhustla. Podávame buď teplé, alebo studené a pri 30°C odporúčam podávať so zmrzlinou.

Dobrú chuť
K :)
   

2 komentáre:

  1. Dnes jsem snídala podobný od maminky! Rebarbora s jahodami chutná nejlépe. Corculum♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej máš pravdu. Ja túto kombináciu zbožňujem. A k tomu ružová voda.... To je brutál.

      Odstrániť