5. decembra 2015

Bábovka s Nutellou


Bábovka, ako som už veľakrát písala je jedno z mojich najobľúbenejších sladkých. Je to skrátka klasika. Zbožňujem všetky jej obmeny a hrozne sa teším keď na ňu nájdem nový ešte nevyskúšaný recept. Len keby som ju vedela krajšie nafotiť.
Táto bábovka pre mňa je špeciálna v 2 veciach: jednou je, že do ceste som dala vážne dosť kyslej smotany a druhá je samozrejme Nutella. Presne pre tú druhú vec je to podľa mňa skvelý typ pre všetky mamičky, veď ktoré dieťa neľúbi Nutellu?! Okrem iného ako všetky bábovky aj táto sa dá celá pripraviť jednou rukou :).
Na záver nesmiem zabudnúť napísať: je krásne vláčna a vďaka aj Nutella skoro až šťavnatá :).





Ingrediencie:
170g masla
180g cukru
2 lyžičky vanilkového extraktu
3 vajíčka
340g kyslej smotany
360g hladkej múky
2 lyžičky prášku do pečiva
1 lyžička sódy bikarbóny
štipka soli
200g Nutelly (Nutellu si vyberte dopredu aby dostatočne zmäkla)
somarinky podľa chuti: oriešky, hrozienka, pomarančovú kandizovanú kôru, v mojom prípade balíček Giotto, ktorý som dala predtým na pár hodín do mrazáku), fantázie sa medze nekladú.

bábovková forma
175°C


Postup:

Trúbu zapneme na 174°C a formu na bábovku vymažeme maslom a vysypeme múkou alebo prézlami. 
V miske vyšľaháme maslo s cukrom do svetla. Po jednom zašľaháme k maslu vajíčka a vanilkový extrakt. K cestu pridáme kyslú smotanu a zašľaháme. 
Do druhej misky preosejeme múku spolu s práškom do pečiva, sódou a soľou. Sypké ingrediencie po tretinách primiešavame k maslovému cestu. 
Do formy dáme 1/3 cesta na to nalejeme 1/2 Nutelly na to dáme druhú 1/3 cesta, do ktorej som povtáčala Giotto. Na to som dala druhú polovicu Nutelly a na ňu zbytok cesta. Ja som už swirl s nožom nerobila. Pripravenú bábovku dáme do predohriatej trúby a pečieme zhruba 45-60 minút. Ja som ju piekla zhruba 55 minút. Po 45 minutách ju spajlou skontrolujte. A podľa potreby ju ešte pečte 10minút.   

Dobrú chuť
K :) 


 

1 komentár: