6. júna 2016

Lieskovcovo čokoládové tyčinky


Toto je veľmi rýchla víkendová mňamka, keď sa chystáte na dáky výlet, priam ideálna. Čoko sa nelepí :).  
Dlho som sa nevedela k ničomu poriadnemu dostať (teda okrem Tiramisu ...) . Pred pár dňami som to už večer nevedela vydržať, mala som strašnú chuť na nejaké domáce keksíky, alebo niečo také. A keďže som absolútny čoko závislák, ktorý mál ešte trochu upečených lieskovcov po poslednej torte v špajzi, bolo rozhodnuté. Ja som do čoko vrstvy dala namiesto pomarančový extrakt, ale ak ho náhodou nemáte dajte kľudne vanilkový. A výsledok? Toto mi chutilo :), milujem pečené lieskovce a v kombinácii s mäkkou čokoládovou vrstvou hmmmmm.... :)  . Len by to chcelo zbaliť a ísť dakam na výlet :).      

Ingrediencie:
70g lieskovcov
50g práškového cukru
155g hladkej múky
130g masla

40g masla
115ml vody
40g kakaa
115g cukru
1 lyžička vanilkového extraktu
2 veľké vajíčka
štipka soli

180°C
18x 27cm pekáč


Postup:

Trúbu zapneme na 180°C. Lieskovce dáme na plech vystlaný papierom na pečenie a strčíme do trúby. Pečieme zhruba 10 minút, ale strážte ich hneď ako začnú jemne voňať aby sa nespálili. Upečené lieskovce dáme do starej (už zničenej utierky) a šúchame, šúchame, šúchame aby sme dali dole čo najviac šupiek. Skoro ošúpané :) lieskovce dáme do kuchynského robotu a pomelieme na čo najmenšie kúsky.  Lieskovce dáme do misky spolu s cukrom, maslom a múkou a spracujeme na mrveničku. Pekáč vystelieme papierom na pečenie aj po obvode ( poriadne ho pokrčte a potom sa ľahšie vystelie na pekáč :) ). Mrveničku povtláčame na spodok pekáča a dáme do trúby piecť na 25minút. 
Medzitým si pripravíme čoko vrstvu: Do kastróliku dáme maslo s vodou, zahrievame kým sa maslo úplne rozpustí a odstavíme. Do kastróliku pridáme kakao, cukor, extrakt a soľ a zamiešame. Odstavíme a necháme úplne vychladnúť a až potom pridáme vajíčka. Všetko to stačí zašľahať ručnou metlou (, alebo ako sa tá vec volá, také to neelektrické "udelátko"). 
Na upečený spodok nalejeme čokoládovú vrstvu a vrátime späť do trúby. Pečieme ďalších 20 minút. Po upečení necháme chladnúť zhruba 10 minút a potom rozkrájame. 

Dobrú chuť
K :)    


Inšpirácia: Chocolate Bible, Christine McFadden and Christine France

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára