10. júna 2016

XL Cookies s ovesnými vločkami čokoládou a brusnicami


Zbožňujem Cookies čo je horšie, že hocijaké keksíky mám radšej ako 90% veškerého sladkého (áno, myslím aj torty...).  Hocikedy si otvorím nádobu a jednu zošrotím. Netreba nič krájať, ničím sa nezababrem a stačia k tomu iba ruky.
Konečne poriadne cookies :). Poriadne veľké :). Človek sa necíti ako žrút, zjem vždy iba jednu. To znie lepšie ako keď poviem, že 8 padlo ani neviem ako... . Aby ste pochopili z celého cesta som urobila 8 ks :). Takže sú vážne veľké :). A to že na veľkosti nezáleží :). 
Tieto cookiesky radím jednoznačne do kategórie "zdravého sladkého". Je v nich hnedý cukor, ovsené vločky, sušené brusnice, mandle a čokoláda... Všetko samé zdravé veci (teda aspoň podľa mňa). Samozrejme, že je v nich trochu múky, ale je jej menej ako vločiek. Aby som nezabudla, keď si k tomu primyslíte melasu.... tak si viete predstaviť tú brutálne dobrú chuť, ktorú dodáva cookieskám. 
Ako som už viackrát písala mám radšej mäkké cookiesky, ako chrumkavé. Tieto sú jednoznačne mäkké, ale nie je treba ich dávať na hodinu do chladničky, je v nich škrob, ktorý zaručí mäkkosť. Ak ale máte radšej chrumkavé, nedajte škrob a hotovo. Hmmmm keď to tak teraz píšem asi by som si dala nabudúce aj dáke chrumkavé. To je fuk zatiaľ, tieto sú fakt skvelé. Len škoda, že už mi zostala posledná..... už žiadna :(.      

Ingrediencie:
112g masla
70g hnedého cukru
30g práškového cukru
1 veľké vajíčko
2 lyžice melasy
95g hladkej múky
130g ovsených vločiek
1 kopcová lyžička škorice
pol lyžičky sódy bikarbóny
2 lyžičky kukuričného škrobu
štipka soli
150g sušených brusníc
60g mandlí (plátky alebo klasické trochu posekané)
80g čokolády nakrájanej na kúsky

175°C
obyč plech


Postup:

Trúbu zapneme na 175°C a klasický plech vystelieme papierom na pečenie.
Do misky dáme maslo s cukrom a vyšľaháme na "bielo". Pridáme melasu a vajíčko a poriadne zašľaháme. Do druhej misky preosejeme múku, soľ, sódu bikarbónu, kukuričný škrob a škoricu. K maslu postupne zamiešame preosiate sypké ingrediencie a zašľaháme. Nakoniec do cesta primiešame na hrubo posekané mandle, brusnice a čokoládu.  Z cesta urobíme veľkých 8 placiek :). Na jeden plech sa zmestia 4 ks, pečieme 15 minút.

Dobrú chuť 
K :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára